
Navštíveno 2445x

Právě přišel čas řešit novou baterku jelikoš mi moje odešla.
Ale nevím jakou dát.
Jelikoš do auta budu dávat menší aparaturu tak potřebuji mít pořádné napájení.
Ale jsou dva názory na to co bude nej.
První názor je ten že do předu dát pořádnou baterku a do zadu stačí jen nějaká malá, která bude mít velkej startovací proud, na dorovnávání špišek.
Druhej názor je ten, že do předu je to tak nějak jedno a v zadu musí bejt pořádná baterka, co nejblíže zesilovačům.
Do zadu jsem chtěl dát Power cell 4000 a do předu něco nomál, ale jsou tu dva názory tak nevím.
Jen pro přestavu, do auta se bude dávat toto :
2 x
[ Link ] 2 x
[ Link ] Po sečtení pojistek to bude mít odběr asi tak 420 A.
Jinak nebude to na DB, max skusím Emma ESPL.
Tak co mi poradíte ? ? ?
že je to jedno. kup ty nejlepší a nejsilnější baterky co můžeš, dotáhni pořádnou kabeláž, a jestli bude ta lepší tam nebo tam, na tom nesejde :-) hlavně to musí bejt schopný dodat ty ukrutný svářecí proudy :o)
No jelikoš jedna baterka power cell stojí kolem 13 litrů, tak si bohužel nemůžu dovolit kupovat dvě abych to nemusel řešit, ale to furt neřeší názor 1 a 2 : o (
Crashpc nejlepsi stoji tak kolem 3000,-Euro ;-) a ma na sobe nalepku DD nebo krankenstein
Kleneex : tak to jsem ani netušil, že jsou baterky za takovejhle ranec, tak že kup to nej, asi fakt neprojde : o )
jj dela

Crashpc : Jinak, psal jsem rady od znalců, někdo kdo postavil už pár instalací, nebo někdo, kdo má přehled, dle tvého příspěvku mi nepříde, že by si měl se znalcem něco společného.
Fridom na takovu instalaci bych se koukal po stinger power cell či kinetic ale nečekej že dobrá baterka bude extra levná
Kinetic je nevetsi sracka ruce pric je to jen blav jsou to 3x batcap v obalou kinetic!!!!!!!!!!
El-diablo (P) : jo vím, že baterky nebudou nějak levné, ale potřeboval bych spíš větět co je lepší, jestli názor jedna nebo dva, co jsem psal víše. A pokud koupím např. power cell 4000 jestli to zase neni zbytečné.
ja budu mit asi podobny odber (2x EA1600D) mam ve predu obyc vartu 55Ah a vzadu Exide maximu 900 DC a nemam problemy s nedostatkem proudu. maxima je celkem cenove dostupna
za ty prachy co to stoji ano
doma vyfotcene otevrene slavne kinetic

19.06.2007, 14:11 |
Cenda osobne bych dal (jsem dal :-) ) lepsi baterii s nizkym ESR hned k zesikum, kratke kabely bez pojistek primo na konektory (+ i -), pokud to jde. Z te berou zesiky primarne, k druhe mas odpor v prechodech a delsich kabelech.
jako vita to uz jsem ti psal po ICQ ;-)
kLEENEX NEŘEŠÍM CENU ŘEŠ JESLI DĚLÁ TO CO MÁ DĚLAT COŽ DĚLÁ. TO BY JSME MOHLI ŘEŠIT JESTLI ZES ZA 100000 JE SRAČKA JEN PROTO PROTOŽE JINÝÁ FIRMA HO MÁ ZA 80000
hele vypni si caps lock a jinak tema je co nejlepsi baterku za co nejlepsi cenu ;-)
takze si myslim ze to tu resime spravne...
jinak co je bad cap????
trochu vetsi kondik a kdyz das 3 za sebe tak furt jeste nemas poradnou baterku ale jen jeste vetsi kondik ;-)
19/06/2007 13:49 El-diablo (P)
BATCAP JE TAKY SRAČKA?
myslim ze se tady resi baterky. taky souhlasim s kleenexem batcab a baterka sou ruzny veci taky mi rekni jaky mas zkusenosti s kinetikem a jinejma baterkama?? Myslim ze vim o cem mluvim vyzkousel sem jich dost a kinetik klesne klidne na 10,5 tam kde jina nejde pod 12V takze asi Kleenex vi o cem mluvi.Myslim ze znam vetsi borce a znalce nez si ty ,ja nebo Kleenex a kdyz oni reknou ze Kinetik ma vetsi jmeno nez kvalitu asi vi co rikaj.Taky sem si erou slavy kinetiku prosel a vim ze neni nej.
Fridom: se vsi uctou ja kaslu na to co komu pride nebo nepride. poloha baterky v aute pri spravny kabelazi nema zadnej vyznam. jedinej je ze to pole z kabelu je relativne silny a muze rusit nejaky okolni veci, kabely atd ale jinak ne. tecka. pokud se o tom nekdo chce bavit na vyssi urovni tak jedine na mym mailu, nikdy sem tu nezaslech rozumnou argumentaci a do dalsiho uplne zbytecnyho flame uz prispivat proste nebudu. pokud chces odpoved kdo z tech dvou mel pravdu tak ji nedostanes. oboji je dobre....
lado nikdo neříká že je nej ale pojem sračka bych řadil asi k jinem prodůktům ale to je věc názoru
Crashpc : Píšu to jsem proto, abych zjistil více názorů na danou věc.A zase psát každýmu na email, nebo na ICQ je dost zdlouhavé. Chtěl jsem aby každý napsal svou skušenost z jakou baterkou byl zatím nejvíce spokojenej a hlavně jaká by byla pro mou sestavu vhodná ?
Jestli dát jednu pořádnou do předu ?
Nebo dát dvě, jednu pořádnou do předu a do zadu jen nějakou menší, která má málo Ah, ale věčí startovací proud na dorovnávání špiček ?
Nebo do předu dát např. něco jako je Exide a do zadu pořádnou.
Jinak pořádná baterie tím myslím např. Power cell 4000, zatím jsem na tuto baterii slyšel jen kladné věci, ale zase otázka zní, je pro mou sestavu vhodná, neni zbytečná ?
To uz je ponekud srozumitelnejsi. Pokud se ti do auta dopredu k motoru vejde jedna poradna, tak vem urcite tu jednu a nad dvouma nepremejslej. pokud se nevejde tak nech vepredu nejakou obycejnejsi treba exide z nizsich rad a do zadu naper neco kvalitniho. co, to uz neporadim protoze to sam nevim. ale jedna dobre konstruovana a silna baterka urcite vyda vic nez za dve spatny...

19.06.2007, 16:42 |
Fridom | Upraveno: 2007-06-19 16:47:46
Crashpc : Co by bylo pro mne asi nejsnažší, dát nějakou baterku dopředu a do zada nějakou lepší, snažší připojení zesíků.
Ale zase mě zaskočil názor, že do předu dát pořádnou a do zadu jen nějakou menší, která bude vyrovnávat špišky a na tu bych napojil ty zesíky.
Těch názorů je právě víc a já se potřebuji dopracovat k tomu co bude pro mne nej. Už jsem do muziky dal dost peněz, tak že na napájení nechci šetřit, je to dost důležitá věc, ale zase nechci kupovat něco, co by pro men bylo zbytečné.
Hlavně vše je ozázka peněz, když se rozhodnu jakkoli tak stejně potrvá, než na to vše naspolim prachy.
Mít dost financí, tak to ani neřešim, dal bych např. 2 x power cell a bylo by.
Ale na vše musim smolit prachy, tak že nechci kupovat nic zbytečného.
Ale zase na úkor toho, že napájení bude na prd, tak to rači budu půl roku šetřit, tak že asi tak.
A co bude další velkej problém, tak to je altík, mam jen 90 Ah a to je nic moc, na to abych dával nevim co za baterky, stejně je nebude stíhat dobíjet.
Prej se dávají i dva altíky, ale jak to fakt netušim.

19.06.2007, 16:55 |
Fridom | Upraveno: 2007-06-19 16:55:56
A nebo tu je ještě jeden také zajímavej názor, dát baterku pořádnou jen do kufru a navést 50 qmm do předu, na startování atd.
dorovnavat silny spicky, to musi praveze ta kvalitnejsi. "jen na dorovnani spicek" je blbej pristup. ty spicky sou silny a rychly a pokud chces to co chces, tak se moc nekoukej na kapacitu, i kdyz je docela dulezita. Tam jde o to ze baterka musi dat proudy bez poklesu napeti a to nedosahnes kapacitou samotnou. a cim vetsi spicky budou, tim vic bude horsi baterka dostavat zahul protoze ji bude napeti padat hodne, a to je pro ni po nejakem case konecna. Takze to napeti padat moc nesmi, a to docilis jen lepsi baterii. Jednou jedinou. a nebo dvema stejnejma pokud se to vyplati. ale dvema odlisnejma si jen pridelas dost problemku...
ja mam POWERCELL 3000 a nelutujem ani jednu korunu zanu, tahal som s nou XX colossus a teraz taham 4kW na 0,5ohmu a baterka na deathmatchi na plny plyn drzala 12,5V a to sa nehram len db drag , po ceste na zraz hudba naplno, na zraze to iste a potom som meral - POWERCELL je uplne genialna...
prave ze naopak, dopredu ti staci obyc baterka ktera potahne starter, motor, pristrojovku a dozadu co nejbliz k zesikum a s co nejktratsima kabelama nejakou lepsi, nerikam nejakou bombu, exide na tyhle vykony staci a dve baterky za jizdy nabijes normalne pokuzd nejsi extremista a nehulis aparaturu za jizdy 2 hodiny na max. taky mam seriovej altik, odhad asi 40A a utahne to. Navic kdyz das lepsi baterku dozadu tak usetris i na kabelech pac mezi baterkama ti staci 20-35qmm kabel. to ze mas 2 ruzny baterky nevadi pokud jezdis skoro denne, ale kdyz by auto asi stalo nekde mesic tak by se asi vytloukli, pak je lepsi dat spinaci rele
vita dvě různý baterie vadí ne že ne taky nelinkuješ dva různý zesy i když by to asi fungovalo je to jen příklad není to samozřejmně to stejný
Dabliku ty porad motas dve veci dokupy musis poradne cist co vsichni pisou
Fridom nazor dat baterku dozadu a nataknou kabel na strter je pro tebe co ja vim o tvym aute a instalaci nejprijatelnejsi
Vita_Megane : Ctěl bych postavit takovej malinkej decentní shou car, tak že je možné, že to bude vyhrávat 2 hodiny na 90 % volume. Tak že bude potřeba asi nějaká baterka do zadu, co vydrží.
Co jinak říkáte na Power cell 4000, je za ty prachy, nebo podobné prachy lepší baterka ?

19.06.2007, 20:35 |
petis Jako Láda a Kleneex. taky jsem viděl fotky Kinetiku vevnitř, a je to fakt za ty prachy sračka.
Lada to jsu celej já vždycky motám ne?
Lada362 : Zrovna ty by si mohl poradit, jelikoš máš z JBL asi nejvědší skušenosti.
Když nebudem brát v potaz DB, ale pokud budu chtít na Emma ESPL, tak tam budu potřebovat pořádnou baterku možná ještě víc, než na DB.
Jelikoš mi baterka odešla tak jsem donucen to řešit a znažím se přijít na co nej. variantu.
Jo dal bych 2 x Power cell, ale na to zase prostě nemám, už takto budu mít dost velkej problém usmolit prachy.
Ale pokud by byla 2 x potřeba, tak prostě začnu šetřit, ale nerad kupuji zbytečné věci, tak proto se tu ptám.
kup jednu uplne ti postaci vim o cem mluvim mam v pande dve a ani pri sebevetsim drnceni a huceni:-))) nejdou pod 12,5 a to tam mam vetsi vykony a odbery nez ty takze to dal neres
Dabliku jednalo se hlavne o Kinetik jeste jsi neodpovedel jestli jsi to zkousel a srovnaval kdyz ho tak hajis a kdyz nabizis kinetic mel by sis precist manual ono to tam je totiz i napsany:-))) pak bys netvrdil ze je to baterka ale jo aspon je sranda rad si podiskutuju a vyslechnu nazory druhejch hlavne kdyz kuli tomu ze se se mnou nepohodli a ze neumim zarazovat kategorie nechodej na dbdrag:-))))/ to vis zvesti se siri rychle/ spis si myslim ze duvod je jinej porad cekam na to 155dB auto za 60K
jeste jedna vec kdyz si tady srovnaval baterky ruzne s ruznyma zesama napis mi duvod proc to tak nemuze fungovat to mne zajima
90% toho OT nebud komentovat a k tomu podstatnýmu řeknu asi tolik nikde nevidím že jsem psal že to nebude fungovat jen jsem řekl že tvrzení že je jedno že jsou dvě různý baterie není pravda. viz jiný vnitřní odpor jiná kapacita atd atd atd
ale porad nevidim duvod proc to neni jedno cemu to vadi:-))) atd atd atd neni duvod:-))))))))
V TOM ŽE PARAMETRY TĚCH DVOU BATEREK JSOU JINÝ VYBÍJECÍ PROD VNITŘNÍ ODPR RYCHLOST VYBÍJENÍ PROČ NEČTEŠ CO JE PŘED TÍM ATD K ČEMU JE TI DOBRÝ ŽE JEDNA BATERKA JE POMALEJŠÍ TO UŽ JE JAK KDYBY JSI TED ZAČAL TVRDIT ŽE POMALEJ KAPACITOR TI POMŮŽE
souhlas. ono se taky jeste muze stat ze az pude do tuhyho, tak ta lepsi baterka muze dokonce tahnout tu horsi, a to je pak lepsi kdyby tam vubec nebyla [ta horsi]

19.06.2007, 21:38 |
petis k ruzným baterkám asi takhle. Měl jsem maxximu která začala zlobit. a když jsem po odpojení nabíječky setva nastartoval hodil jsem do kufru baterku Panasonic 65Ah, a ta to táhla i stou maxximou, po 14 dnech co auto stálo jsem bez nejmenších problemu nastartoval.
Takže tohle je moje zkušenost s ruznýma baterkama.
Mužete se zeptat Krale 007, na vyjádření ze servisu co bylo s maxximou a jak natom byla.
Celika jenze musis brat muziku a muziku extrem a normalni music
lADA BATEKA JE BATERKA AT JI VYBÝJÍŠ ČEMKOLI POŘÁD JU VYBÝJÍŠ NEBO NABÍJÍŠ NEJDE O TO CO NA NI PŘIPOJÍŠ ALE I O TO JAK JI DOBÍHJÍŠ A PODOBNĚ . A KOR KDYŽ ALTIK NENÍ ŽÁDNEJ EXTRA SILNEJ A POKD JDE O TO ŽE JSI K MAXIMĚ DÁVAL JEŠTĚ PANASONICA JEDNU CHVILKU JSEM MĚL V AUTĚ DVĚ BATERIE JEDNA SLABÁ DRUHÁ SILNÁ JEDNA DIV NEVYVŘELA JAK BYLA DOBÍJENÁ DRUHÁ TICHO PO PĚŠINĚ. JAK TU JIŽ BYLO ŘEČENO JEDNU POŘÁDNOU BATERKU DO KUFRU DO PŘEDU JEN KABEL A MYSLÍM SI ŽE IDEÁLNÍ ŘEŠENÍ
lADA A NORMÁL MUSIC BEREŠ DO KOLIKA AMPÉR ODBĚRU?
Fridom :
No ja bych o tech 400A pochyboval, ale to je jedno. Kazdej tady asi vi jake repro a zesy mam ted v aute a kdazdej asi taky vi jak dlouho na ne dokazu hrat nez mi napeti spadne pod 11V. Baterky mam 3 ( vepredu exide, vzadu 2x100Ah trakcni gelovky ) na dvou alternatorech ( ted 140A a 100A ) a nemam sanci dlohodobeho hrani. Kazdopadne kazda baterie ma v technickem listu info po jakou dobu dokaze davat urcitej proud a to je odpoved na tvou otazku....
Priklad :
Baterie dokaze dat 100A po dobu 1ne hodiny na urcite napeti, takze bez ostatniho sumu a ciste teoreticky tech tvejch 400A staci na 25minut nez bude v riti. A to se jeste nebavime o napeti ktere bude kazdou vterinou klesat a pak neda ani tu Amperaz jakou ma dat..... Neni to alchymie, ale na to co pises musis mit opravdu vhodne baterie ktere vydrzej dlouhodobe namahani pod nizkou hranici napeti. Jedna vec je vrcet (treba DB ) na MAX vykon aparatury na CCA 7 vterin a druha vec je hrat na MAX vykon hrané pisnicky pro lidi nebo 30s na emme. Ver mi ze vim o cem mluvim :-)))))
Celika zkus psat bez caps locku neda se to cist
Barthez : Stálej odběr fakt netuším, nemám to nijak změřené, jen jsem sečetl pojistky na zesíkách, tak že to může mít o dost méně.
Jinak konečně je někdo, kdo má dva altíky, potřeboval bych nějaké info, písnu ti na ICQ. Rád bych kdyby si byl ochoten mi objasnit pár věcí, díky.
JJ. Jinak pojistky na zesikach jsou prehnane pro skrat a ne ze kdyz ti zacnou praskat, tak je vse v pohode :-)))))
no ja mam v predu seriovou vartu 90ah v zadu GZPB12,3500 altik 65A a dobijim to statecne jen to nesmim chcipnout pak to mam tak na 10minut